Η Μικρή Παραμυθού διαβάζει...


το "Μύθοι του Αισώπου", σε εικονογράφηση της Manuela Adreani


Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, τα κλασικά παραμύθια δεν είναι από τα αγαπημένα μου αναγνώσματα. Προτιμώ άλλου είδους βιβλία για το παιδί μου, περισσότερο σύγχρονα, οικεία στην εποχή μας και με αυστηρή προσοχή στο πώς και τί μεταφέρουν στους μικρούς αναγνώστες. Η Μικρή Παραμυθού μου, ωστόσο, είναι λάτρης των κλασικών παραμυθιών  και τρέφει μεγάλη αδυναμία, τόσο στους μύθους του Αισώπου, όσο και στο πασίγνωστο έργο των αδελφών Γκριμ, έργα τα οποία σέβομαι απόλυτα για τη διαχρονικότητα τους.

Ο Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός και μυθογράφος, που έζησε και έδρασε κατά τον 6ο αι. π.Χ., για την καταγωγή του οποίου ερίζουν διάφορες περιοχές. Υπήρξε πολύ έξυπνος και θεωρείται ιδρυτής του λογοτεχνικού είδους που ονομάζεται παραβολή ή αλληγορία χωρίς, ωστόσο, να έχει γράψει κανέναν από τους μύθους που διηγούνταν προφορικά. Πρωταγωνιστές του ήταν κυρίως ζώα, που μιλούσαν και ενεργούσαν σαν άνθρωποι (φωνήεντα ζώα) και οι αφηγήσεις του σύντομες, με διδακτικό και αλληγορικό χαρακτήρα.

Προσπαθώντας, λοιπόν, να της βρω μία έκδοση με μύθους του Αισώπου, που να συμβαδίζει στην δική μου αισθητική, ανακάλυψα μία πρόσφατη κυκλοφορία των εκδόσεων Διόπτρα. Πρόκειται για ένα ανθολόγιο αποτελούμενο από 20 μύθους, άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο γνωστούς. Σύντομοι, καλογραμμένοι και με το ηθικό δίδαγμα της κάθε ιστορίας να ακολουθεί στο τέλος. Οι ήρωες των ιστοριών, τα ζωάκια, μεταφέρουν μέσα από τις περιπέτειές τους ξεχωριστά μηνύματα, κατά το σύνηθες του εμπνευστή τους.



Η έκδοση του οίκου Διόπτρα, φέρει στην εικονογράφηση την υπογραφή της Manuela Adreani, και αυτό είναι που κάνει, κατά τη γνώμη μου, το συγκεκριμένο βιβλίο ξεχωριστό. Η πινελιά της Adreani είναι μοντέρνα, φρέσκια, αφαιρετική και έρχεται σε αντίθεση με την κλασικότητα των μύθων που υπηρετεί, λειτουργώντας, ωστόσο, συμπληρωματικά προς αυτούς. Όλο το βιβλίο θυμίζει έργο τέχνης και ανεβάζει την εικονογράφηση σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο, περισσότερο καλλιτεχνικό και μινιμαλιστικό. Το αποτέλεσμα με ενθουσίασε, καθώς κατάφερε να  κάνει ένα κλασικό έργο πιο οικείο στα μάτια μου, χάρη στα καινοτόμα στοιχεία της εικονογράφου του. Η Μικρή Παραμυθού και εγώ, το συμπεριλάβαμε στη βιβλιοθήκη μας και σας το προτείνουμε με μεγάλη μας χαρά!



Δεν υπάρχουν σχόλια